fredag 13 november 2015

HALLOWEEN OCH LITE TILL

Halloween var för drygt en veckasen. Jag klädde ut mig till en medlem av "The Swat Team". Det är dom som rycker in för polisen i krissituationer. Allison var Kim Possible och båda våra kostymer var on point!! Jag  åkte först till min kyrka och hjälpte till med "trunk and treat". Det fungerade som så att frivilliga församlingsmedlemmar pyntade baksätet av deras bil och delade ut godis till barnen som gick runt i området. Jag och Allison åt sedan på Taco Bell och efter det vidare till hennes hus där vi promenerade mot Duke street. Hela stan går nämligen till samma gata för att göra bus eller godis, och ja, vi räknades som barn denna kväll. Tyvärr fick vi knappt något godis alls så vi åkte till Walmart för att köpa där istället innan vi spenderade hela natten åt halloween-filmer med en annan kille från skolan. Även om det inte hände jättemycket var det mysigt och kul att se hur alla går in för det så mycket. Gavins mamma hade sytt hela familjen varsin kostym och jag kommer ihåg  att hon började jobba på dom redan i Augusti.

Veckan innan Halloween hade vi Spirit Week i skolan. Vi hade då olika teman varje dag som alla skulle klä sig efter. De olika dagarna kallades Dynamic Duo, Circus Day, Wacky Tacky (man skulle klä sig i kläder som inte matchar), Movie Character Day och Blackout Friday som innebar att man skulle klä sig i svart för att bli peppad inför fotbollsmatchen som var på kvällen och som vi dessutom vann!! Vi hade även ett fruktansvärt coolt Pep rally!! Alla cheerleaders hade förberett det väldigt bra och gjorde hela skolan taggade på matchen!

Jag åkte för ett tagsedan till Tennesee med min kompis Canyon och hans familj för att uppleva hiking här runt omkring för en dag. Tyvärr gick vi vilse i skogen och promenerade i timmar, men naturen här är så vacker så det gjorde inget för mig. 

Det var verkligen jättevarmt här förra veckan, runt 25 grader på dagarna, men idag ser det ut som att det ska bli minusgrader och eftersom det är fredag och fotbollsmatch på schemat kommer jag som nu är van vid värmen frysa ihjäl ikväll under matchen... Det är väldigt spännande om vi vinner eller inte ikväll då vi är i play offs nu. Det betyder att om vi förlorar en enda match åker vi ut och får inte spela igen. Om vi däremot vinner alla matcher vi kan få chans att spela så går vi till state och kan vinna State Championship!! Min värdpappa är ju coach på skolan så jag håller verkligen tummarna för att det ska gå lika bra för dom i år nu när jag är här som det tidigare gått. Han har nämligen coachat i ca 40 år och gjort ett otroligt bra jobb!!


Trunk or Treat

Lauren och en världssöt tant med hennes bi aka hund

Swat och Kim Possible aka Allison 

Jag och Canyon på hiken 

Day 1 av Spirit Week- Frat Boys (typiska college-killar)

                           Hailey och hennes pojkvän Ian.



Ett av mina favvoställen att äta på!!
Och min favvomat på stället<33


Flätade hela håret igår för ett projekt jag gör med Hailey i skolan just nu. Vi har spelat in en musikvideo och skrivit en rapp angående politik hahah

Vi hade en Höstfestival i veckan för att få ihop pengar till skolan. Vi elever v ar då tvugna att hjälpa till, men vi gjorde detta istället. Hösten är sååå vacker här

Och detta istället

Älskar shoppingen i USA och att ALLT man vill ha finns här.

Några dagar innan Veterens Day med kören på skolan som jag är med i. Vi uppträdde med olika amerikanska sånger och folk höll tal för att hylla alla veteraner. Det var väldigt stort och seriöst, men också väldigt fint. Måste erkänna att det var konstigt för mig att sjunga "I´m proud to be an American".

OOOOOch hittade mig och Noah i tidningen från Homecoming!!



1 kommentar:

  1. Hej! Jag såg att min länk inte fungerade i din sidomeny och undrar om du eventuellt kan uppdatera länken till http://matildaholterberg.blogg.se :-) Tack!

    SvaraRadera